Київський національний торговельно-економічний університет організував форсайт-сесію, партнером якої стала компанія PeopleForce
Навчально-науковий центр бізнес-симуляції
Молодим фахівцям, щоб бути затребуваними на ринку праці, необхідно завжди знатися на сучасних трендах і майбутніх тенденціях. Тому в Київському національному торговельно-економічному університеті (КНТЕУ) відбулася форсайт-сесія «Професіоналізація вищої освіти: синергія взаємодії університету та бізнесу», партнером якої стала компанія PeopleForce.
Форсайт-сесія пройшла 21 жовтня у KNUTE HUB та платформі Zoom. Спікерами виступили:
- Іветта Делікатна, партнер комунікаційної агенції Ecomm;
- Ярослава Мусевич, менеджер з підбору персоналу та HR бізнес-партнер L’Oreal Ukraine;
- Оксана Трубей, директор ННЦБС КНТЕУ;
- Анастасія Чорновіл-Гречана, керівник з оцінки та підбору персоналу “Ашан Рітейл Україна”;
- Марина Джулай, операційний директор бренд-агенції UGEN-HR;
- Олена Пурденко, доцент КНТЕУ;
- Майк Притула, HR Advisor PeopleForce, засновник Mike Pritula Agency.
На форсайт-сесії обговорили прогноз розвитку професійних бізнес-компетенцій, бізнес-симуляції у формуванні практичних навичок та компетенцій майбутніх спеціалістів, драйвери розвитку бізнесу. На основі доповідей спікерів було виокремлено 5 основних тенденцій, які чекають нас уже завтра.
Soft skills — нові hard skills
Soft skills виборюють пальму першості у hard skills. Фахівців із потрібними гнучкими навичками важче знайти, а необхідні якості досить складно розвинути. Тому компанії під час пошуку кандидатів більше віддають перевагу фахівцям не з професійними якостями, а з навичками:
- аналітичного мислення;
- креативності;
- адаптивності;
- переконання;
- емоційного інтелекту;
- селфменеджменту;
- ініціативності;
- вміння вчитися та постійно розвиватися.
Для своєчасного поповнення компанії талановитими спеціалістами сучасні HR-фахівці використовують стратегію “4B”:
- Build – вирощування талантів усередині компанії;
- Buy – найм нового співробітника з необхідними навичками;
- Borrow – запозичення талантів, використовуючи сили фрілансерів, аутсорс-, аутстаф-фахівців;
- Bridge – розвиток фахівців, щоб вони змогли перейти до нових ролей.
Зростання сфери здоров’я
До 2030 року потреба фахівців, які задіяні у сфері здоров’я, лише зростатиме. Причини не лише у постковідному сценарії, а також:
- зростанні середнього віку людей на +10 років;
- бажанні людей залишатися довше молодими, красивими та здоровими;
- зменшення кількості бідного населення та зростання середнього класу.
Тому лікарі, медсестри, психологи входять до ТОП-30 затребуваних професій разом з інженерами, спеціалістами служби підтримки, вчителями, проектними, фінансовими та HR-менеджерами, аналітиками та розробниками.
Організаційна реструктуризація
Компанії майбутнього розпрощаються з ієрархічною оргструктурою. Співробітники працюватимуть практично незалежно, а роль керівника зведеться до наставництва та побудови культури. Майк Притула такий тип CEO назвав “проповідник”.
Горизонтальний кар’єрний розвиток переважає над вертикальним. Співробітники все частіше докладатимуть зусиль для вдосконалення своїх компетенцій та розширення ролей та можливостей у роботі.
Змінюються правила корпоративної гри — збільшиться кількість співробітників, які володітимуть часткою в бізнесі — опціонами.
Гібридний офіс — наше завтра
Футуристичні офіси з прозорими моніторами і роботами — це тільки створений фантастами дизайн, а не реальність, що нас чекає.
Кабінети, у яких ми працюватимемо практично завтра, — це поєднання домашнього та робочого просторів. У таких офісах на кожного фахівця чекає домашній комфорт з можливостями офісу: різноманітними смаколиками, місцями для відпочинку, зустрічей, гри, здоров’я.
Головне завдання, щоб в офісі співробітникам було аналогічно комфортно працювати, мов удома, а то й краще.
Автоматизація бізнес-процесів
Бізнес масово автоматизується. Компанії перекладають 30% завдань на плечі діджитал-систем, щоб розвантажити руки та голови співробітників від рутинних завдань та отримати більше часу та ресурсів для важливіших справ, ідей та рішень